Aus - Sesriem

9 september 2019 - Sesriem, Namibië

Vanochtend ontbeten bij onze lodge en vervolgens door een grote groep bavianen uitgezwaaid. Slimmerds stonden op de uitkijk zodat ze even goed konden bekijken of we alles wel goed op slot hadden gedaan. Teleurgesteld dropen ze weer af en gingen het vervolgens bij de volgende lodge proberen.

E81EF911-8025-4EFC-8F5E-BEC17DEB7371

We rijden vandaag naar Sesriem. We nemen de afslag naar een C-weg en komen er al snel achter dat de ene C-weg de andere niet is. Het is 250 kilometer hobbelen, wiebelen, goed opletten op zogenoemde ‘potholes’ (daar zijn er nogal wat van) en grote keien die potentieel je banden kunnen slopen. We hebben een radio aanstaan maar die hoor je door alle herrie niet tenzij je hem keihard zet. Gelukkig maakt het uitzicht een hoop goed. De lucht wordt hier langzaam blauwer doordat er minder zand in de lucht zit en dat steekt tegen de rode bergen mooi af. Ondanks dat dit een meer toeristisch gebied is kunnen we de auto’s onderweg weer op twee handen tellen. Letterlijke honderd kilometer zonder iemand tegen te komen behalve zebra’s en oryxen. Tegen de avond komen we, allebei chagrijnig na de hele dag hobbelen, behoorlijk moe bij onze lodge aan. De vermoeidheid verdwijnt snel, een eigen huisje midden in de woestijn met prachtige rode bergen op de achtergrond. We besluiten meteen dat we hier morgen weer lekker zelf gaan braaien want er zit een prachtige buitenkeuken bij.

0B30618A-0865-4FD2-9BFB-7F2E21931024

CD71C6EF-8A58-4191-B7EA-1914D78C1F99

3B4FD3D0-FA41-4862-9E52-461315DD34BE3EC9EBBC-C180-4DEE-ACC1-1BA04748C18D

We duiken vroeg onder de wol, morgen gaat de wekker om 5 uur!

1. Dolf en Marja:
    9 september 2019
    Dat is nog eens vrijstaand. Fantastisch!
  2. Cor & Cora:
    Geweldig allemaal!
  3. Anita:
    10 september 2019
    En dan, ….. 's nachts buiten zitten en luisteren naar de natuur. magisch vond ik dat.

lekker genieten René en Marjolein
  4. Marieke en Teus:
    10 september 2019
    Gelukkig zijn de jachtpartijen van de Duitse aristocraten na de eerste wereldoorlog gestopt. Een bijna eindeloze reeks prachtige dieren kruisen daarom jullie pad nog steeds. Kan even geen juiste typering voor de prachtige omgeving vinden. Respect voor de oerkracht van de natuur, dat er bomen zijn die in dit gebied kunnen overleven. Fijn om zo met jullie mee te reizen!