Damaraland - West Etosha

15 september 2019 - Etosha, Namibië

Oké, we liggen in bed. Niet dat we voorlopig slapen want sorry voor de woordkeuze maar ‘holy shit’, wat een topdag!! Vanochtend vroeg vertrokken richting Etosha National Park. Het grootste, en men zegt het mooiste, wildpark van zuidelijk Afrika. We gaan er met een ietwat hooggespannen verwachting heen, want zowel in Nederland als ook hier van andere toeristen, hebben we grote verhalen gehoord over dit park en de hoeveelheid en diversiteit aan dieren. Nog voor de officiële poort zien we de eerste giraffe al rennen en begint ons enthousiasme toe te nemen. 97D16462-AD71-4518-AE8D-F5FB40432CC5

Nog voor twaalven halen we ons toegangsbewijs bij de meest westelijke toegangspoort van het park. Een keer of vier vullen we onze gegevens in bij verschillende mensen, we beloven geen vuurwapens mee te nemen en ons ook aan de verdere regels te houden. En dan een half uur later hebben we dan toch eindelijk het felbegeerde bewijs in ons hand en gaan we op pad. Tegen onze verwachting in is het heel rustig (lees: we komen welgeteld één andere auto tegen op de route tegen). Nog geen tien minuten na ons vertrek vanaf de poort komen we bij de eerste ‘waterhole’ aan. Althans dat zien we later pas want ons oog valt eerst op een kudde impala’s (black-faced impala). Helemaal in ons nopjes met deze mooie beesten zien we ineens iets schuifelen achter de struiken en hoor ik René zeggen: oh mijn God er loopt daar een olifant! Op nog geen twee meter van de auto staan een viertal olifanten bij de waterput te drinken!

F3B35BEF-9C7D-4B8A-A649-6ACF4A2069C8

Nog een keer of wat herhalend dat we gewoon al olifanten hebben gezien rijden we verder naar de volgende waterholes: we zien springbokken, giraffes, kudu, de bergzebra (mountain zebra) en de Hartmann’s zebra (plain zebra). We doen ruim 2,5 uur over een stukje van nog geen 40 kilometer, we kijken onze ogen uit!

F2FC212B-CC25-42B7-88CB-739485EF60D9CB787343-C61C-4190-B607-544D5037785C

We checken in bij onze lodge. We slapen in een luxe tent (dat wil zeggen met een toilet en een primitieve douche). De lokatie is fan-tas-tisch, uitkijkend over de grote vlakte en een waterhole dichtbij wat zorgt voor aanloop. We moeten verklaringen tekenen dat we verblijf op eigen risico is en dat we ons realiseren dat we in een gebied met wilde dieren zijn. Ofwel, na zonsondergang mag je niet meer zelf naar je tent wandelen, je wordt met een golfkarretje gebracht. En vanuit je bed horen we allerlei geluiden van dieren om ons heen. René heeft er een hoop lol om want ik vind het allemaal een beetje spannend dus ben niet helemaal op mijn gemak tussen het gebrul en de tentdoeken.

84ACE788-2BCF-476E-AD4A-BA5C80C8DDB3

We hebben een safari geboekt in de late middag. Een privé safari blijkt al snel want we zijn de enige die meegaan. We stoppen weer bij waterholes en omdat het nu wat later is zien we nu nog veel meer. Een hoop giraffes, die gebukt staan te drinken, een kudde olifanten met baby, kudu, springbokken, struisvogels, zebra’s en als klap op de vuurpijl twee zwarte neushoorns! Daarnaast nog ontelbare mooie vogels en ons kun je opvegen van blijdschap. Wat een topdag!

D8BB6835-B2B2-4ED2-A39F-E0B5E914F48D

1. Ben:
    Mooi!
  2. Patricia:
    16 september 2019
    Wat gaaf allemaal!! Morgen op zoek naar de leeuwen? ;-)
  3. Dorien:
    Geweldig!