Fish River Canyon - Aus

7 september 2019 - Aus, Namibië

Vandaag rijden we verder naar Aus. Verder betekent in dit geval dat we eerst twee uur terug moeten naar de hoofd gravelweg en daarna door kunnen naar de eindbestemming. Geen straf in deze mooie omgeving. Alhoewel de omgeving er vandaag heel anders uitziet, er staat een behoorlijke storm. En hoewel de lokale mensen hopen dat de wind regen gaat brengen zorgt het er nu voor dat er flinke zandstormen over trekken. Het lijkt bijna mistig en zover je kan kijken zien we zand, zand en nog meer zand door de lucht vliegen. In de auto hoor je continue getik tegen de ramen van het zandstralen. En denk maar niet dat het zand alleen buiten de auto blijft. De neusspray en oogdruppels worden veelvuldig gebruikt.

212D0256-D9D6-4D94-B87A-B8D84A127E7A

Ineens beweegt er wat aan de rechterkant en voor we het goed en wel realiseren rent er een struisvogel in volle vaart voor onze auto langs de weg over. Hij sprint nog even een stukje mee en dat gaat toch wel met zo’n 50 kilometer per uur.

Alweer komen we in een totaal ander landschap terecht. Het landschap kleurt nu roodbruin met bergen om ons heen. Het is te bizar hoe weinig mensen we tegenkomen, je kunt uren rijden zonder een plaatsje of überhaupt een huis tegen te komen. Zo staan er plaatsjes op onze wegenkaart maar in werkelijkheid staan er twee huizen en dat is dan dus de plaats.

Begin van de middag zijn we bij onze volgende lodge. Althans bij de receptie. We begrijpen bij het inchecken dat we nog zo’n zeven kilometer verder moeten rijden voor ons huisje. We rijden een stoffige zandweg af, spotten een aantal struisvogels, en zien vervolgens tegen de berg een paar huisjes staan.

F2C15A13-FE2F-42F8-AF25-45145DAE84C9

We kijken elkaar nog eens aan maar dit is echt onze slaapplaats. Ons huisje heet ‘the Rock’ en we snappen al snel waarom. Het volledige huis is letterlijk om een steen heen gebouwd. Het is een enorm huis met een volledige keuken, zitkamer met openhaard en slaapgedeelte. Via de achterdeur kom je, via een kleine klim, uit bij een overdekt terras waarbij een prachtig uitzicht over de vlakte hoort.

5B40365B-69B9-4C4B-9D56-17D7CCA1B5FA

Einde van de middag doen we een hike naar Horseview Point. Een flinke klim omhoog de bergen in met flink wat klauterwerk. Eenmaal boven hebben we we een prachtig uitzicht op de zakkende zon. Onderaan deze berg ligt een met stenen neergelegde afbeelding van een paard op de grond. Beneden rijdt je er waarschijnlijk zo voorbij maar vanaf ons punt een mooi zicht hierop.

3C761C09-C1AB-4182-B507-61624D369A7B

Lang leve de zelfontspanner op de camera want ook hier is er helemaal niemand. We genieten van een prachtige zonsondergang, eten en hapje en wagen ons vervolgens aan de rit in het donker terug naar ons huis.

DDC1B530-3603-4437-BD45-C88F5B6D22D8

F9CF3122-B12D-48C9-8BB3-553994D9D9CF

B2C3CE24-FFA7-4DE9-921A-77294989C5C6

1. Patricia:
    7 september 2019
    Ooh Marjolein en René, dit is echt zo'n prachtige omgeving. Deze Eagles Nest huisjes heb ik ook op mijn wensenlijstje staan, zo schitterend gelegen! Ik volg met veel plezier jullie updates. Kan niet wachten op de volgende ;-)
  2. Marjolein en René:
    8 september 2019
    Hi Patries, deze zeker op je wensenlijst laten staan. Belachelijk mooi!! :-)
  3. Sasja:
    8 september 2019
    Dat is nog is een bijzonder vakantiehuisje!! ☺️ Ziet er weer geweldig uit allemaal.
  4. Marieke en Teus:
    8 september 2019
    Je lijkt wel alleen op de wereld. Wat een bijzondere reis maken jullie! Liefs