Vancouver

16 september 2016 - Vancouver, Canada

Tijd voor de laatste uren in de stad. En die benutten we natuurlijk nog even goed. We ontbijten en checken voor de allerlaatste keer uit en gaan op weg naar Stanley Park. Dit is een enorm groot park midden in het centrum van Vancouver. We parkeren en lopen richting een meertje waar we nog even wat meters met onze benen maken en gaan vervolgens via de Rose Garden verder het park in. Alles is hier prachtig onderhouden met mooie bomen, planten en vooral heel veel kleur. En de rust, zo midden in de stad, is heel apart. Je staat midden in een grote wereldstad maar op de watervliegtuigen die hier overvliegen na merk je daar hier helemaal niets van. Heerlijk om nog even zo rond te lopen.

En dan zit onze superreis door het prachtige Canada er 'ineens' op en zitten we op de luchthaven klaar voor onze terugvlucht. De afgelopen 27 dagen zijn voorbij gevlogen en we hebben zo ontzettend veel gezien en gedaan! Zo hebben we 312.046 stappen gezet, wat overeenkomt met ongeveer 242 kilometer en hebben we 3.633 meter aan hoogtes overwonnen. Met onze fijne auto hebben we bijna 5500 kilometer overbrugd om maar te zwijgen over de vele liters benzine met dank aan de vele hoge, maar prachtige, wegen door de bergen. Ook hebben we temperaturen gezien van -5 graden op de gletsjer tot 34 graden in Harisson Hot Springs. Regen, hagel, sneeuw, onweer en volle zonneschijn, we hebben het allemaal meegemaakt!

Maar vooral hebben wij genoten van al het moois wat Canada te bieden heeft! Van Vancouver Island waar we walvissen hebben gespot, tot hoogste punten van de Rocky Mountains, het geluk wat we hadden met de vele beren die we onderweg hebben mogen bewonderen, de wandelingen op grote hoogtes met de meest fenomenale uitzichten, prachtige blauwe en groene meren en de prachtige wereldstad Vancouver! Wij kijken terug op een onvergetelijke reis en keren weer huiswaarts met mooie nieuwe herinneringen en hopen zeker ooit een keer terug te komen. Voor nu eerst de jetlag van negen uur kwijt zien te raken en dan langzaamaan dromen welke mooie bestemming op deze prachtige wereldbol we volgend keer kunnen bezoeken!

Bedankt voor alle leuke reacties op onze verhalen en foto's! Wij hopen dat jullie het het leuk hebben gevonden onze avonturen te volgen! Tot de volgende reis!

1. Patricia:
    17 september 2016
    Jeetje, wat gaat de tijd snel zeg. Nu al weer voorbij! Jullie hebben een geweldige vakantie gehad aan de verhalen te lezen en de foto's te zien. Echt super! Nu weer even wennen in ons kleine landje en dan weer fantaseren over nieuwe mooie bestemmingen! ;-)
  2. Floor:
    17 september 2016
    Wat een mooie reis! Geeft mij inspiratie om daar ook (weer) eens heen te gaan. Vorige keer was ik 17 en op bezoek bij mijn tante, maar lang niet zo veel gezien.