Okanjima - Windhoek

21 september 2019 - Windhoek, Namibië

De laatste dag voordat we vanavond terugvliegen naar huis! We worden wakker met de dieren die voor ons huis rondwandelen. Vandaag gaat de terugreis naar Windhoek.

Onderweg maken we een stop in Okahandja, bekend om zijn houtsnijwerken. Op oude, traditionele, wijze wordt dit hier nog gemaakt en verkocht. We kopen hier nog wat Biltong, gedroogd vlees, wat ontzettend lekker  is. Het lijkt of beef jerkey zoals in Amerika maar dan lekkerder.

Aan het einde van de middag leveren we onze auto in en terwijl we wachten mijmeren we nog even na over wat we de afgelopen weken allemaal gezien en gedaan hebben.

Duizenden oryxen, springbokken, impala’s, steenbokken, duikers, dik-dik’s, leeuwen, neushoorns, hyena’s, vossen, gnoes, hartenbeesten, zebra’s, honingdas, klipdassen, struisvogels, adelaars, pelikanen, flamingo’s, luipaarden, cheetah’s, olifanten, giraffen, bavianen, wrattenzwijnen, jakhalzen, parelhoenen, sabel antilopen, kudu, elanden en dan vergeten we waarschijnlijk nog zoveel te noemen.

Buiten alle dieren een fantastisch mooi land met verschillende landschappen, van kale zandwoestijnen tot hoge bergtoppen. Een land waar ze links rijden, wat je ontzettend snel oppikt, en waar je na drie weken nog steeds de ruitenwissers aanzet in plaats van de richtingaanwijzers (zitten ook omgedraaid). Maar bovenal overal waar we kwamen altijd aardige en ontzettend lieve mensen!

Onze trip startte met 28.165 kilometer op de teller en 4.390 kilometer later leveren we hem weer in met 32.555 op de teller.

Wij hebben één van de bijzonderste reizen tot nu toe gemaakt en zijn zeker verliefd geworden op het mooie Afrika!

Bedankt aan iedereen die ons heeft gevolgd de afgelopen weken. Wij vonden het leuk om jullie reacties te lezen! Hopelijk tot de volgende mooie reis!!

C8E24E73-3F51-47FC-8DE9-826DFDD21677

1. Marja:
    Leuk om straks jullie verhalen te horen. Goeie terugvlucht! 😘👋
  2. Marieke en Teus:
    21 september 2019
    Jullie kunnen terugkijken op een fantastische reis en ervaring! Dat neemt niemand jullie meer af. Goede terugreis en tot gauw!
  3. Cees:
    21 september 2019
    Goede reis, dat wordt afkicken 😉
  4. Claudia:
    21 september 2019
    Het was super leuk om mee te kijken en lezen. Leuk geschreven! Goede vlucht terug! Xx
  5. Patricia:
    21 september 2019
    Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt. Ik vind het jammer dat jullie niet nog even twee weken langer doorreizen. Het was echt leuk om jullie zo te volgen. Marjolein, werk aan de winkel. Bij onze volgende date wil ik het fotoalbum zien!! Haha! ;-)
  6. Floor:
    22 september 2019