Windhoek - Kalahari

3 september 2019 - Kalahari Game Lodge, Namibië

Zand, zand, zand! Oranje zand welteverstaan. En alles zit onder, de auto, de binnenkant van de auto en de gympen. Over naar de wandelschoenen dus vanaf vandaag. Vanochtend starten we met een ontvangst van de lokale agent. Ruim anderhalf uur later stappen we met een map vol vouchers, boekjes, wegenkaarten en informatie de auto in op weg naar de Kalahari woestijn.

0BAAF6A9-4701-4D67-AB50-6E8260930773

8E37C01B-D16C-4D80-8E70-E251FA071B44

07D84E9D-26E2-4EEF-AA33-3CE321A6ADDE

We rijden op de ‘grote’ weg naar het zuiden. Een grote tweebaansweg zover als het oog reikt. Onderweg stoppen we om te tanken in Rehoboth. Advies is hier bij ieder tankstation je tank vol te gooien zodat je niet voor onverwachte  problemen komt te staan. We besluiten gelijk lekker toeristisch naar een uitzichtpunt van de Aonob dam te rijden. Ineens staat daar een bordje dat het asfalt stopt. Voor we het weten rijden we met een grote stofwolk achter ons aan op een gravelweg. Bij René is de grijns niet meer van zijn gezicht te krijgen. Waar we net nog kilometers asfalt vooruit zagen zien we nu alleen maar zand. De dam halen we uiteindelijk niet want er is niemand om de poort open te maken, we kloppen nog even hard op het raam maar helaas.

We rijden terug en vervolgen onze weg verder naar het zuiden. Het landschap verandert langzaam van kleur van wit naar geel naar oranje. Flinke oranje zandduinen duiken op voor onze neus. En dan ineens, in the middle of nowhere, staat een grote betonnen toegangspoort. Kalahari Private Reserve. Hier bevindt zich ook onze lodge. Na het tonen van onze voucher mogen we naar binnen en via een lange zandweg, René kijkt nu nog blijer, rijden we door. En dan staan ze daar ineens; een hele kudde zebra’s. Als een stel blije kinderen vieren we een feestje in de auto, niet wetende dat we een klein stukje verder impala’s, gemsbokken (Oryx) en Koedoe’s zien. We zullen maar achterwege laten hoe we er toen bij zaten, het laat zich raden.

032AF500-274A-41C8-A677-C1C6D0E891C4

0C1E87A6-F7BE-43E0-813B-F0BE6F7E5053

FD6EC269-7EC5-4C04-980B-C3D297A48444

Midden in het oranje landschap vinden we onze lodge, Kalahri Camelthorn Lodge. Er zijn tien hutten met rieten daken, allemaal apart bereikbaar via een zandpad. Vanuit bed kijken we zo de oranje vlakte op en schuifelt het wild voor onze deur langs. Vanaf de stoelen buiten hoor je niets anders dan tientallen vogels in de bomen en verdere niets dan rust. Het is hier zo onbeschrijflijk mooi.

4F4CE43A-704F-4047-9404-7E46231CBD99

3A42488A-6BE1-4FD3-9ABD-F9E77B4CF964

828A9F11-F76F-4ED7-969D-E6B098A7B8B1

We eten vanavond aan het kampvuur aan ons eigen tafeltje, morgen gaan we op onze eerste safari!

1. Dolf en Marja:
    3 september 2019
    Wauw, wat een prachtige logde. En die dieren! Fantastisch! Ben benieuwd hoe jullie daar slapen, zo midden in die woestenij.
  2. Floor:
    Nice!
  3. Esther:
    3 september 2019
    Haha, ik zie het helemaal voor me hoe jij in de auto zit te stuiteren. En het gaat alleen nog maar gaver worden!! 🤗🤗
  4. Cees:
    3 september 2019
    Prachtig hoor. Heel benieuwd naar de volgende verhalen en foto’s
  5. Erna:
    3 september 2019
    Haha, ik zag de foto’s nog eerder dan jullie verhaal op de blog kwam. Mijn reactie staat dus op de 1e dag!!!😂
  6. Dolf en Marja:
    3 september 2019
    Wat een veelbelovende start van jullie vakantie zeg!
  7. Marieke en Teus:
    3 september 2019
    O wat heerlijk jaloersmakend al allemaal en dat al op de tweede dag. Geniet ervan en veel plezier verder!
  8. Sasja:
    Gaaaaaf!!! Veel plezier morgen tijdens jullie eerste safari. Xx
  9. Claudia:
    3 september 2019
    Tjemig bij dag 2 denk ik al, wauw wat een reis!! Super gaaf!
  10. Ingrid Visser:
    3 september 2019
    Tja ach...... Ben niet jaloers hoor
  11. Patricia:
    4 september 2019
    Wat een geweldig begin van jullie reis!
  12. Ashley Dompeling:
    4 september 2019
    Wauw! En wat kan ik me precies inbeelden hoe jullie in de auto zaten!
    Geniet ervan en ik lees met veel plezier jullie verhalen!
    Liefs Ben en Ashley
  13. Corinne:
    4 september 2019
    Wat een heerlijk beeld: die dikke grijns van René, al dat zand en jullie beiden stuiterend bij de impala’s en koedoes! (Zijn dat trouwens geen gazelles, die daar neus aan neus staan?) Prachtige plaatjes ook. Het is jullie zo gegund. Nu al zin in de safari-verhalen :)